Op weg naar Sukhothai.... - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Marja Zee - WaarBenJij.nu Op weg naar Sukhothai.... - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Marja Zee - WaarBenJij.nu

Op weg naar Sukhothai....

Door: Marja van Meeuwen

Blijf op de hoogte en volg Marja

26 Juli 2017 | Thailand, Sukhothai

Gisterenavond heerlijk met zijn viertjes gegeten in het stadje Ayutthaya zelf.
Vanochtend hoefden we niet al te vroeg op, we vertrekken om half 9 uit Ayutthaya.
Het regent maar we hebben een lange reis voor de boeg dus dat maakt niet zoveel uit.
In de bus krijgen we weer diverse Thaise snacks om te proberen, soort knoflookkoekjes en koekjes gemaakt van zaden ??

Voordat we de te bezoeken tempel van vandaag bereiken krijgen we van Oleang een verdere uitgebreide uitleg over de leer van het Boeddhisme. Het leven in het hier en nu, meditatie en het leven van de monniken in de tempel.
We bezoeken de Wat Tha Sung in Uthai Thani. Ik heb werkelijk nog nooit zoveel blingbling bij elkaar gezien, ongelooflijk. Mooi zal ik niet zeggen want het komt heel kitcherig over maar indrukwekkend is het zeker (zie foto).
Wat vooral weer indrukwekkend is, is de nederigheid en de toewijding van de mensen. En wat een vriendelijkheid. Er zit een groep schoolmeisjes in het midden van de tempel op de grond die bezig zijn met het omlijsten van een portret van de overleden koning met zwarte rouwlinten. De begroeting die ik krijg terwijl ik er langs loop is zo bijzonder. Of ik een popster ben of zo, geweldig. Ik krijg grote glimlachen en diepe buigingen....

Na dit bezoek waar je toch wel een soort stil van wordt zetten we onze reis voort. We rijden door prachtig landschap met bergen en rijstvelden. Af en toe breekt de zon door waardoor het intense groen van de rijstvelden veranderd in goud. Met muziek van Ludovico Einaudi (Ascolta) in mijn oren is dit toch wel even zo'n geluksmomentje.....

We stoppen onderweg nog even voor een korte lunch.
Na een lange rit (de sfeer in de bus is er niet minder om, de jeugd vermaakt elkaar achter in de bus met een potje kaarten), arriveren we einde van de middag in Sukothai in het Ruean Thai hotel.
Ook dit hotel komt in mijn top 5. Wauw wat een prachtig authentiek houten gebouw met in het midden een prachtig zwembad omringd door hangplanten en konijntjes op de binnenplaats (zie foto) Heel fijn dat we hier twee nachten verblijven.
Vanavond gaan we weer met zijn allen eten op de eetmarkt in het dorp.

• 27 Juli 2017 - 09:45

Corine:

Prachtig verslag weer, elke keer weer genieten en net alsof we er een beetje bij zijn!
    Terwijl ik dit lees is het 27 juli....Tatatataaa Marja van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet ervan daar in het mooie Thailand. X Corine