Erawan waterval en treinreis - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marja Zee - WaarBenJij.nu Erawan waterval en treinreis - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marja Zee - WaarBenJij.nu

Erawan waterval en treinreis

Door: Marja van Meeuwen

Blijf op de hoogte en volg Marja

24 Juli 2017 | Thailand, Kanchanaburi

Na een goede nachtrust op het kabbelende water vanochtend op tijd weer op omdat ik heel graag de olifanten wilden zien komen drinken in de rivier.
Het uitzicht over de met mist bedekte bergen en rivier is prachtig.
Terwijl ik richting drinkplaats loop zie ik een olifant aan komen lopen. Wauw, prachtig dier.....
Al snel blijkt dat hij niet alleen komt om te drinken maar ook de overgebleven ananas en meloen schillen van ons hotel mag eten. En het leuke is dat ik het mag geven aan hem.
Vervolgens loop ik over de bamboebrug naar het vaste land om even het kleine dorpje vijf minuten verdroomde bekijken. Echt heel leuk om te zien, er is niet veel. Een paar huisjes en wat honden en katten. De mensen die ik tegenkom spreken geen Engels maar zijn zeer vriendelijk. Ik maak contact met vier schattige kinderen. Ze zitten keurig in uniform te wachten. Ik begrijp dat ze wachten op de bus om naar hun school, in de bergen te gaan. Ik vraag of ik ze op de foto mag zetten en dat mag. Ik laat foto aan ze zien en ze zijn helemaal enthousiast en blij.
Een klein eindje verderop zie ik de "village school", een klein basisschooltje, wat niet veel meer is dan een soort veranda. De rekensommetje staan op de muur en er staan een klein potje met potloodjes en een stapeltje leerboekjes. De stoeltjes staan op de tafeltjes dus ook hier vakantie denk ik.
Gauw weer terug de rivier op omdat we weer vertrekken.
Met longtailboot zakken we weer terug de rivier af, wederom een hele prachtige tocht, vooral omdat het door het mooie weer er zo anders uitziet dan gisteren met de regen.

We zetten onze reis voort in de bus richting de Erawan watervallen. Deze watervallen zijn vernoemd naar de olifant van de hindoegod Indra. De waterval bestaat uit 7 etages, in elk ervan kun je prachtig zwemmen. De klimtocht naar boven is voor de eerste vijf etages goed te doen maar daarna wordt het toch lastiger te beklimmen. Onderweg zie je allerlei soorten vogels, apen en we hebben een slang gezien.
Alle etages zijn heel verschillend en prachtig.
Iedereen heeft lekker gezwommen en gewandeld en na weer een heerlijke Thaise lunch gaan we verder richting Nam Tok om daar op de trein te stappen.
We maken treinrit van een klein uurtje van Nam Tok naar Kanchanaburi, een stukje van de Birma spoorlijn. Deze tocht staat bekend als een van de mooiste treinreizen in Thailand. Het heeft werkelijk een spectaculair uitzicht. We rijden langs steile afgrond met fenomenaal uitzicht over de rivier en de bergen.

Met de bus gaan we naar het schitterende hotel, Royal River Kwai Resort in Kanchanaburi.
Prachtige kamer met uitzicht op het zwembad (zie foto). Gauw nog even koelen in het zwembad en morgen weer verder....

  • 25 Juli 2017 - 10:11

    Anika:

    Ik ben weer even daar door je verhalen, mooi hè! Geniet! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Marja

Actief sinds 11 April 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 14558

Voorgaande reizen:

19 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

Thailand rondreis

04 September 2016 - 11 September 2016

Walvissen en Dolfijnen Middellandse Zee

25 April 2015 - 11 Mei 2015

Costa Rica

Landen bezocht: