Donderdag - Reisverslag uit San Remo, Italië van Marja Zee - WaarBenJij.nu Donderdag - Reisverslag uit San Remo, Italië van Marja Zee - WaarBenJij.nu

Donderdag

Door: Marja van Meeuwen

Blijf op de hoogte en volg Marja

09 September 2016 | Italië, San Remo

Donderdag.
Mooie dag vandaag maar nog steeds een heftige wind. Gelukkig varen we wel uit om half tien.
Terwijl we uitvaren zien we een blusvliegtuig water halen vlak voor ons in de zee omdat er in de bergen brand is.
We varen een aantal uren tot aan Monaco maar we hebben nog niets gezien. Ons geduld wordt op de proef gesteld. Net als Nino bijna wanhopig wordt zijn daar ineens de dolfijnen.
Eerst 1 groep, vervolgens nog een groep en uiteindelijk nog een, totaal ongeveer 50 dolfijnen die met ons mee zwemmen, fantastisch. Ze springen en zwemmen met tientallen tegelijk voor de boeg van de boot. Nino laat ons horen via het geluid van de hydrofoon dat ze aan het eten zijn, heel duidelijk hoorbaar.
Na ruim een half uur vinden ze het blijkbaar genoeg en zijn ze ineens weg.
We varen nog een tijd maar zien iets mee. Wind en golven worden weer sterker dus uiteindelijk keren we om 19.00 uur terug in de haven. We hebben een heerlijk diner met Italiaanse gehaktballen, gemaakt door Kai Lihn en Caroline.
Vervolgens krijgen we nog les van Matteo over de manier waarop sonar werkt bij de Spermwhale.
Hierna heb ik nog een heel mooi gesprek met Claudio over deze reis en het leven.
Hij is blij dat hij dit mee mag maken ongeacht of hij de dieren ziet. Leven is al moeilijk genoeg, vind hij en je mag blij zijn als er bijzondere gebeurtenissen zoals deze mogen plaatsvinden in je leven.
Laatste weerberichten vanavond geven goede voorspellingen voor morgen, dus 7.30 uur ontbijt, 8.00 uur vertrek.
Hopelijk gaan we mooie dingen zien....

• 09 September 2016 - 12:26

Annie:

Wauw Marja wat maak je een mooie reis! 50 dolfijnen. Geweldig! Zo te lezen heb ne heel goed naar je zin! Superleuk geniet ervan