Vooravond van vertrek - Reisverslag uit Asperen, Nederland van Marja Zee - WaarBenJij.nu Vooravond van vertrek - Reisverslag uit Asperen, Nederland van Marja Zee - WaarBenJij.nu

Vooravond van vertrek

Door: Marja van Meeuwen

Blijf op de hoogte en volg Marja

03 September 2016 | Nederland, Asperen

Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling. Ik ben een week lang onderweg op de Ligurische zee (Pelagos; beschermd marine gebied voor de kust van Italië tot aan Corsica) om samen met deskundige biologen vrijwilligerswerk te verrichten voor Tethys Research Organisation (non-profit). Zij doen onderzoek naar de leefomgeving en het behoud van zeezoogdieren met name walvissen, dolfijnen en zeeschildpadden in de Ligurische zee. Onderzoek vind plaats door middel van foto-identificatie, akoestische identificatie, populatie studies, genetisch onderzoek dmv biopsies en monsters, lezingen volgen en leren navigeren. Dit alles samen met 4 onderzoekers en 10 andere internationale vrijwilligers. Naast het onderzoek moet er ook het nodige werk verricht worden zoals eten koken, schoon maken en wacht lopen. Ik vlieg vanaf Eindhoven naar Nice, ik vervolg mijn reis dan per trein langs de Middellandse kust naar Italië; San Remo, waar ik vervolgens aan boord ga van de boot "Pelagos". Ik ben heel benieuwd wat er allemaal voor een uitdagingen op me af gaan komen, ik ben ervan overtuigd dat het veel prachtige herinneringen op gaat leveren. Ik heb er enorm veel zin in.

  • 04 September 2016 - 12:04

    Hennie:

    goede reis.

  • 04 September 2016 - 15:02

    Corine:

    Spannend Marja, super gaaf!!! Geniet ervan, mooie reis gewenst.

  • 04 September 2016 - 21:59

    Pa En Corrie:

    Succes en geniet er van Marja!!

  • 05 September 2016 - 08:31

    Anika:

    Lieve Marja, ik wens je heel veel mooie en bijzondere momenten! Geniet! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 11 April 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 14482

Voorgaande reizen:

19 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

Thailand rondreis

04 September 2016 - 11 September 2016

Walvissen en Dolfijnen Middellandse Zee

25 April 2015 - 11 Mei 2015

Costa Rica

Landen bezocht: