Historical Park Suhkothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Marja Zee - WaarBenJij.nu Historical Park Suhkothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Marja Zee - WaarBenJij.nu

Historical Park Suhkothai

Door: Marja van Meeuwen

Blijf op de hoogte en volg Marja

27 Juli 2017 | Thailand, Sukhothai

Gisterenavond met de hele groep gegeten op een soort locale eetmarkt in het stadje. Het was heel gezellig maar de kwaliteit van het eten was deze keer niet echt goed.

Today is my birthday! Na een heerlijk ontbijt in de prachtige houten eetzaal gaan we om 9 uur op weg voor een fietstocht.
Eerst stukje met de bus naar de stad waar we vervolgens bij een fietsverhuur bedrijf komen. De temperatuur is nog goed te doen zo vroeg in de morgen en het is helemaal. niet druk.
We gaan fietsen in Historisch Park Sukothai. De oude stad herbergt ongeveer 40 tempelcomplexen verspreid over een oppervlakte van 70 vierkante kilometer en staat op de Werelderfgoedlijst van Unesco.
In het midden ligt de Koninklijke stad, omgeven door grachten en muren. Het is prachtig om doorheen te fietsen, zoveel groen en rust. Bij de mooiste buddha's en tempels stoppen we even, voldoende tijd om alles goed te bekijken en te luisteren naar de toelichting van Oleang.
Ik kom een schoolklas tegen met allemaal schattige kindjes. Ik voel me hier al zo bijzonder maar nu helemaal. De juf wil namelijk heel graag dat ik met de klas op de foto ga, haha.
Terug in de bus wordt ik door de groep toegezongen en krijg ik een prachtige taart met mijn naam erop en brandende kaarsjes.....ontzettend lief.

Teruggekomen in het hotel eten we eerst even de taart en hebben we de rest van de middag vrij, wat wel fijn is. Na een verkoelende duik besluit ik toch nog even het centrum in te lopen waar ik op de markt terecht kom waar de locals zelf eten kopen. Allerlei exotische soorten fruit, vis, specerijen etc. Leuk om te zien.
Als ik terugloop kom ik langs een vrij grote school die net uit is. Ook hier voel ik mij weer een filmster. Heel veel kinderen, vooral meisjes, komen naar mij toe en al kwebbelend en lachend naast me lopen. Ik krijg zelf een high five, zo grappig dit.

Straks gaan we nog even lekker eten en morgen verder richting Chiang Rai.

  • 27 Juli 2017 - 13:29

    Hennie:

    Het klinkt allemaal erg mooi. Sluit me aan bij Corine dat het wel lijkt of we het ook een beetje meemaken. Het gaat jullie goed.

  • 27 Juli 2017 - 15:55

    Anika:

    Mooie verhalen en volop genieten! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Sukhothai

Marja

Actief sinds 11 April 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 14487

Voorgaande reizen:

19 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

Thailand rondreis

04 September 2016 - 11 September 2016

Walvissen en Dolfijnen Middellandse Zee

25 April 2015 - 11 Mei 2015

Costa Rica

Landen bezocht: