Vrijdag - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marja Zee - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marja Zee - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Door: Marja van Meeuwen

Blijf op de hoogte en volg Marja

10 September 2016 | Frankrijk, Cannes

Vrijdag
Na vroeg ontbijt om 8.30 uur uitgevaren.
Tijdens mijn eerste sightingshift zien we een pecha Luna, hier ook wel Mola Mola genoemd, in het Nederlands maanvis.
Tussendoor nog een aantal dolfijnen en een schildpadden die langs ons exoot zwemmen.
Ik ben net begonnen met mijn tweede shift, als Nino roept of we zin hebben om te gaan zwemmen.Aangezien het erg warm is vandaag in de volle zon, hebben we daar natuurlijk wel zin in.
Het is haast onwerkelijk, geen land in zicht om ons heen, geen land boven ons en geen land onder ons, alleen water. Als ik vraag hoe diep het hier is vraagt Nino of ik het echt wil weten, namelijk 2500 meter diep. En daarbij is de stilte overweldigend. Terwijl ik in het water dobber denk ik dat het niet veel beter kan worden. Toch wel.
We varen richting Cannes waar we onderweg nog getrakteerd worden op een dolfijn met kalf.
Het is een lange dag geweest, iedereen weer moe na 11 uur op het water. De "crew" is redelijk gefrustreerd over het feit dat we geen walvissen zien. Ze snappen niet waarom, de condities waren perfect vandaag, geen golven en geen wind, "fingers crossed" voor morgen.
We naderen de haven van Cannes rond de klok van 20.00 uur met een spectaculaire zonsondergang. We gaan net voor de haven voor anker met wederom spectaculair verlicht Cannes. Hopelijk morgen meer geluk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 11 April 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 14475

Voorgaande reizen:

19 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

Thailand rondreis

04 September 2016 - 11 September 2016

Walvissen en Dolfijnen Middellandse Zee

25 April 2015 - 11 Mei 2015

Costa Rica

Landen bezocht: