Inschepen Pelagos - Reisverslag uit San Remo, Italië van Marja Zee - WaarBenJij.nu Inschepen Pelagos - Reisverslag uit San Remo, Italië van Marja Zee - WaarBenJij.nu

Inschepen Pelagos

Door: Marja van Meeuwen

Blijf op de hoogte en volg Marja

06 September 2016 | Italië, San Remo

Goedemorgen,
Gisteren aan boord gegaan van de Pelagos in Portosole. We hebben een hele leuke groep denk ik met 3 Duitsers en 1 studente van Wales, een vrouw uit Singapore, 2 personen uit Italië en 1 persoon uit Engeland (London), daarnaast de 4 biologen uit Italië (2 mannen en 2 vrouwen), vandaag volgt de kapitein nog.
Iedereen werd eerst een beetje wegwijs gemaakt op de boot, waar alles was en waar je zou slapen. Ik slaap in een 6 persoons hut samen met 2 mannen en 2 vrouwen.
Hierna kregen we een briefing van Nino (een van de biologen), wat we allemaal gaan doen en hoe het werkt. Vervolgens een voorstel rondje van alle deelnemers.
Inmiddels weet ik alle namen wat voor mij al best knap is.
Na een korte douche in de haven (was nodig want het is enorm warm hier, zelfs de bemanning vind het wam), zijn we met de hele groep uit eten geweest wat erg gezellig was. Druk gebabbel in Engels, Duits en Italiaans met de zaken waar iedereen zich mee bezig houdt.
Na een onrustig nachtje (mensen slapen buiten vanwege hitte, dronken persoon bij de boot en een boot die niet goed vast lag door de harde wind), toch nog enigszins fris opgestaan.
De zonsopkomst is fantastisch over het water en San Remo. Heerlijk ontbijtje met verse Italiaanse koffie, het ontbrak aan niets.
We wachten nu tot we kunnen uitvaren omdat er een harde wind staat vanaf de bergen, waar door de golven te hoog zijn. We krijgen zo eerst weer een briefing en we hopen rond 11 uur uit te kunnen varen. Heel benieuwd...

• 06 September 2016 - 11:32

Anika:

Het klinkt echt heerlijk, wat fijn! Ik geniet op afstand mee ;-) Hopelijk vaar je snel uit! X