Isla Misteriosa, duiken en snorkelen - Reisverslag uit Playa Hermosa, Costa Rica van Marja Zee - WaarBenJij.nu Isla Misteriosa, duiken en snorkelen - Reisverslag uit Playa Hermosa, Costa Rica van Marja Zee - WaarBenJij.nu

Isla Misteriosa, duiken en snorkelen

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

05 Mei 2015 | Costa Rica, Playa Hermosa

Vanochtend vroeg opgestaan om om 8 uur te kunnen uitvaren voor onze snorkel- en duiktrip met Summer Salt in Playa de Coco. Samen met een Costaricaanse stel en een man uit Frankrijk die ook gingen duiken. Twee minuten lopen vanaf de "store" over het strand, stappen we in een klein bootje om vervolgens in een grotere boot te stappen en varen we door naar Isla Argentina en Isla Misteriosa. De duikers gaan eerst uit de boot, vervolgens varen wij iets dichter bij het eiland om daar te gaan snorkelen samen met onze begeleidster, de Zwitserse Christina. Prachtige vissen gezien, waaronder zeesterren, rotsvissen, merlijn en zelfs murenen. Super mooi. De duikers komen na 40 minuten weer boven en moeten een uur wachten voordat ze nog een keer mogen. Ook zij hebben schitterende dingen gezien zoals roggen en haaien. Ondertussen eten en drinken we wat en Robin en Lucas mogen achter de boot op een amfibia board en kunnen daarmee onderwater duiken achter de boot.
De duikers gaan weer het water in voor hun tweede duik, deze keer na een scheepswrak op 23 meter diepte. Wederom zien ze haaien en zelfs zeepaardjes. Wij gaan voor een tweede snorkel ronde. Deze keer zijn we verder op zee en zwemmen we richting eiland, wat zeer vermoeiend is vanwege de sterke stroming. Wel veel moois gezien. Langzaam aan keren we weer terug naar de kust. Even bijkomen van al dat moois.
Morgen vertrekken we hier weer jammer genoeg weer en gaan we richting Fortuna en de vulkaan El Arenal. Wordt vervolgd....